Harold Teen (1934)

1 stem

Komedie / Romantiek

geregisseerd door Murray Roth
met Hal Le Roy, Rochelle Hudson en Patricia Ellis

Door blunders lukt het de jonge verslaggever Harold Teen maar niet om het meisje Lillian 'Lillums' Lovewell tot de zijne te maken. Ook op alle andere vlakken zit het nogal tegen; zijn auto wordt in beslag genomen en op het werk gaat het al niet veel beter. Maar dan wordt er een musical georganiseerd en Harold is van plan iedereen te laten zien hoe goed hij kan dansen.

avatar van Dutchfan
"Harold Teen"was een uiterst populaire strip, die van 1919 tot 1959 in de Amerikaanse kranten verscheen.

In 1928 werd de stripheld voor het eerst verfilmd met Arthur Lake in de titelrol en Mary Brian en Alice White in de andere hoofdrollen.

In 1934 kwam er een remake van de stomme film uit 1928 en dit maal waren de hoofdrollen weggelegd voor Hal Le Roy, Rochelle Hudson en Patricia Ellis.

Hal le Roy is perfect gecast als de onhandige, klunzige Harold Teen ,die bijna alles in de soep laat lopen.

"Harold Teen" is een vrolijke musical met leuke liedjes, leuke dans (de vrouwelijke studentes worden gespeeld door de Busby Berkeley-danseressen, die datzelfde jaar in de film "Wonder Bar" te zien waren geweest.)

Het absolute hoogtepunt van de film is het spetterende dans-optreden van Hal Le Roy aan het eind van de film.