Christoph Kolumbus oder Die Entdeckung Amerikas (1969)

West-Duitsland

geregisseerd door Helmut Käutner
met Karl Michael Vogler, Theo Lingen en Klaus Schwarzkopf

Het idee van Columbus om naar India te reizen, kon worden gerealiseerd alleen al omdat de Spaanse schatkist leeg was en de regerende koningin Isabella gevleid werd door de charmante, fortuinzoekende zoon van een arme wever. Met de bedoeling om de heerseres over nieuw land te zijn, en op hetzelfde moment de noodlijdende situatie wat op te poetsen, vond Isabella het vanzelfsprekend om de zeeman Columbus de opdracht te geven om voor de Spaanse kroon van wal te steken. Aan boord is er ook een financieel inspecteur, die de inkomsten moet controleren.