Derrière les Portes Fermées (2013)

Alternatieve titel: Behind Closed Doors

Marokko

geregisseerd door Mohamed Bensouda
met Amal Ayouch, Karim Doukkali en Zineb Obeid

Samira is een aantrekkelijke, jonge Marokkaanse vrouw. Ze lijdt een gelukkig leven met een bankier. Hun leven wordt op zijn kop gezet met de benoeming van een nieuwe directeur in het bedrijf waar Samira werkt. De nieuwe directeur begint haar seksueel te intimideren. Samira probeert hem te ontmoedigen door hem eraan te herinneren dat ze is getrouwd en een moeder is. Maar hij negeert haar protesten en probeert haar nu ook op andere manieren te intimideren. Nadat Samira hem categorisch afwijst, veranderen de intimidaties in wraak. Haar leven wordt een hel. Na verschillende pogingen om het probleem binnen het bedrijf op te lossen, stapt ze naar een vrouwenvereniging.