• 8.294.178 stemmen

Genre: Mystery

Oorsprong: Rusland

Geregisseerd door: Nikolay Khomeriki

Met onder meer: Yekaterina Golubeva, Fyodor Lavrov en Klavdiya Korshunova

IMDb beoordeling: 5,8 (209)

Oorspronkelijke taal: Russisch

Plot 977

De veelbelovende jonge wetenschapper Ivan arriveert in een afgelegen en half verlaten instituut waar hij hoofd wordt van afdeling zeven. Met een groep vrijwilligers die permanent in het instutuut verblijft en een aantal assistenten, doet hij onderzoek naar een mysterieuze kracht die mensen produceren na een korte bestraling. Metingen van deze aura lijken constant en uniek per persoon, maar berekeningen wijzen uit dat de maximaal gemeten kracht 977 zou moeten zijn en dus probeert Ivan uit te vinden in welke toestand personen moeten raken om die meting te kunnen bereiken.

avatar van beavis

beavis

Een Lynchiaans instituut waar Solaris achtige dingen aan de hand zijn... lijkt spook-ding te gaan worden maar blijft kaal en poetisch. Wel iets té kaal wat mij betreft, maar een veelbelovend debuut van Khomeriki, die op het afgelopen IFFR voor mij een van de meest interessante ontdekkingen was (belofte waargemaakt dus! )