World and the Flesh (1932)

Alternatieve titel: The World and the Flesh

geregisseerd door John Cromwell
met George Bancroft, Miriam Hopkins en Alan Mowbray

Het is 1917. Tijdens de Russische Revolutie is een groepje aristocraten op de vlucht voor de Bolsjewieken, die hen willen doden. Ze proberen incognito met een gesloten goederenwagen uit Rusland te ontsnappen. Onder de vluchtelingen bevindt zich de mooie blondine en ballerina Maria Yaskaya, de minnares van groothertog Dimitri. Wanneer het groepje in een Franse kustplaats is aangekomen, willen ze naar Engeland overvaren. Maar het dorp wordt ingenomen door de Russische zeekapitein Kylenko. Om haar reisgenoten te redden van arrestatie en vervolgens executie, moet Maria de lakens delen met Kylenko.