Nevada (1927)

Alternatieve titel: Zane Grey’s Nevada

Western

geregisseerd door John Waters (II)
met Gary Cooper, Thelma Todd en William Powell

De voormalige, beruchte revolverheld en outlaw Nevada neemt een respectabele baan aan op de 'Ide Ranch'. Nevada wordt belast met de bescherming van Hettie Ide, de mooie dochter van de rancheigenaar Ben Ide. Hierdoor is de gemene ranchvoorman Clan Dillon, die verliefd is op Hettie, hem vijandig gezind. Dillon lekt een gerucht over het duistere verleden van zijn rivaal Nevada aan de sheriff. Nevada slaat op de vlucht. Onderweg vangt Nevada een bende veedieven, die onder leiding staan van Dillon. Nevada hoopt nu op rehabilitatie, waarna hij met Hettie kan gaan trouwen.