Blind Justice (1994)

Actie / Western

geregisseerd door Richard Spence
met Armand Assante, Elisabeth Shue en Robert Davi

Vrijwel blind geraakt door het oorlogsgeweld weet Canaan, mede door het perfectioneren van zijn andere zintuigen, alsnog een van de meest geduchte vuurvechters van zijn tijd te worden.

avatar van trebremmit
Een Amerikaanse spaghetti-western met een geweldige Assante.
Gemaakt voor HBO televisie deze vreemde en geweldadige film die toch wel erg leuk is.
Vooral de acteurs doen het goed met als uitschieter dus Assante, jammer dat ie niet in meer westerns heeft gespeeld want hij past er perfect in.
Het verhaal zelf stelt eigenlijk niet zo veel voor maar de actie en de shoot outs zijn goed en de film heeft een lekkere sfeer.

avatar van Brix
Wie had ooit kunnen denken dat een Amerikaanse spaghetti-western vele producties van dat oorspronkelijke (sub)genre het nakijken zou geven?
Ik in ieder geval niet, maar toch is het zo.

Armand Assante (die ik altijd al goed vond in zijn films) doet niet onder voor de beste acteurs in spaghettiwesterns.
Ik durf zelfs te stellen dat menigeen nog iets van hem zou kunnen leren.
Cooler dan cool is hij hier.
Grandioze vertolking.

Het hoofdpersonage doet natuurlijk wel denken aan de spaghetti-western "Blindman", die op zijn beurt weer geïnspireerd was door een Japans voorbeeld.

Bijna niet te geloven dat dit een TV productie was met al het geweld dat erin zit.

Robert Davi mag gerust ook een vermelding krijgen, hij was geknipt voor deze rol.

De film werd opgenomen in Arizona, en dat is op zich ook al een pluspunt.

Gauw op zoek naar een goede DVD van deze film, want die mag absoluut niet ontbreken in mijn western collectie.

avatar van trebremmit
Ik heb deze jaren terug op VHS gekocht via Marktplaats, een Nederlandse uitgave nog wel. Of er een dvd van is weet ik niet, toen in ieder geval niet.

avatar van Brix
Nu wel, Amerikaanse Spaanse en Franse releases.
Maar ik weet nog niet of er verschil in beeldkwaliteit is, in de prijzen wel.

avatar van trebremmit
Er komt een gelimiteerde Duitse dvd uitgave uit in augustus.