Ellery Queen, Master Detective (1940)

Misdaad / Mystery

geregisseerd door Kurt Neumann
met Ralph Bellamy, Margaret Lindsay en Charley Grapewin

John Braun heeft een mysterieuze zieke. Hij maakt een nieuw testament op, waarin zijn dochter Barbara onder protest van zijn vrouw Lydia weglaten is. Het probleem begon toen Barbara wilde trouwen met haar vaders arts James Rogers. Lydia Braun vraagt inspecteur Queen om te helpen met het vinden van haar lang vermiste dochter. Queens zoon, inspecteur Ellery Queen, werkt aan de zaak. Hij gaat naar een huis dat veel bezocht wordt door Dr. James Rogers. De deurbel wordt beantwoord door Nikki Porter en Ellery ziet haar onterecht voor Barbara aan. Hij verzoekt haar naar het huis van Barbara’s ouders te gaan. Nikki stemt daar mee in en ze treft, in de buurt van zijn slaapkamer, John Braun vermoord aan.