Ellery Queen and the Perfect Crime (1941)

1 stem

Mystery

geregisseerd door James P. Hogan
met Ralph Bellamy, Margaret Lindsay en Charley Grapewin

Vanwege manipulaties op ‘Wall Street’ door de corrupte effectenmakelaar John Mathews, is Ray Jardin in grote financiële problemen gekomen. Mathews is wel erg koelbloedig te werk gegaan, aangezien zijn dochter Marian verloofd is met Jardins zoon Walter. Wanneer Walter spoorloos verdwijnt, vraagt Mathews aan privé-detective Ellery Queen Walter op te sporen. Kort daarna wordt een belangrijke getuige vermoord en wordt daardoor veel van Ellery Queens vaardigheden gevraagd om zowel de vermissing als een moord te kunnen oplossen.