Petits Arrangements avec Ma Mère (2012)

Zwitserland / Frankrijk

geregisseerd door Denis Malleval
met Samuel Labarthe, Agathe de La Boulaye en Line Renaud

Op zijn veertigste wordt Fabien, een goedbetaald kaderlid, ontslagen. Plots komt er iedere maand veel minder geld binnen. Onder druk van zijn vrouw Daniela probeert Fabien daarom het appartement dat hij zijn moeder cadeau heeft gedaan, terug te vorderen. Die wil echter niet zonder slag of stoot vertrekken...

Beetje al te eenvoudig en wat karikaturaal met toch een paar rake familiale schetsen.
Line Renaud, razend populair in de jaren 50 als zangeres, is de laatste jaren, op ver gevorderde leeftijd, best succesvol als actrice.
Samuel Labarthe in de eigenlijke hoofdrol, valt niet bepaald op. De jongeren uit deze TV-productie overtuigen wel.