Dichter und Kämpfer (2012)

Alternatieve titel: Rhymers and Rivals

Duitsland
Documentaire

geregisseerd door Marion Hütter
met Julius Fischer, Theresa Hahl en Sebastian Rabsahl

Literatuur als een live-act, poëzie in een groot publiek keilen en woord-acrobatiek op aanvraag. Regisseur Marion Hütter volgt vier Duitse 'poëzie-slammers' meer dan een jaar als zij uitvoeringen geven en repeteren, en bekijkt ook hun leven buiten hun rol als ‘rhymers and rivals’. Julius, Theresa, Sebastian and Philipp hebben verschillende persoonlijkheden. Hoewel ze allen hun eigen ding doen hebben ze een gemeenschappelijk doel: hun publiek iets meegeven om over na te denken. Deze documentaire laat zien wat deze vier zangers drijft, wat ze nacht na nacht geven voor het vermaak van het publiek en onderzoekt de manier waarop de slam poetry in de afgelopen jaren is veranderd. Toen ze begonnen, maakten deze vier deel uit van een kleine, maar intieme kring. Tegenwoordig is de slam scene veel breder, meer divers en concurrerend.