Lösegeld (2012)

Duitsland
Misdaad

geregisseerd door Stephan Wagner
met Ulrike C. Tscharre, Misel Maticevic en Simon Licht

Nina Hansen wordt in het bos door een onbekende met een mes bedreigd. Ze weet te ontkomen en rijdt hem met haar auto aan, waardoor hij ernstig gewond raakt. Ze vindt daarbij een zak diamanten, waarschijnlijk van een eerdere ontvoeringszaak. Ze meldt de bedreiging aan de politie, maar houdt de diamanten zelf. De dader gaat snel opnieuw achter haar aan.

avatar van Dogie_Hogan
Gisteravond op de ARD. Vrij nieuw in Duitse krimi's dat een politie-rechercheur zich inlaat met een cliënte ("ich will Polizeischutz") en zelfs voor haar zover gaat door naaste collega te bedreigen, zie ook still hier-boven.
Helaas begin gemist, maar voor Ulrike C. Tscharre de moeite van 't kijken waard, en terecht genomineerd voor G.T.A.-2012.
Thriller die tegen Film-Noir aanleunt; gauw helemaal zien (Uitzending gemist); alvast een *IMDb 7/10.