Mila's Journey (2011)

Nederland / India
Documentaire / Avontuur

geregisseerd door Annie Perkins en Rinku Kalsy
met Mila Jansen

Wat doe je als je geliefde man op zijn sterfbed ligt en je een oude koffer met nog niet ontwikkelde 8mm-filmpjes overhandigt? Het dertig jaar oude materiaal toont een kilometers lange trektocht die Mila Jansen met haar man maakte door de Indiaase Ladakh-regio in de Himalaya. Mila besluit terug te keren naar India om opnieuw de regio te ontdekken en de ingrijpende ervaring te herbeleven. Mila Jansen was een rebel in Amsterdam in de jaren zestig, een hippie in India in de jaren zeventig, een alleenstaande moeder met vier kids in de jaren tachtig en nu een succesvolle zakenvrouw in de wereld van hennep.