Mighty Fine (2012)

Komedie / Drama

geregisseerd door Debbie Goodstein
met Chazz Palminteri, Andie MacDowell en Jodelle Ferland

De jaren zeventig. Joe Fine is een charismatische en levenslustige man, die met zijn familie verhuist van Brooklyn naar New Orleans. Zijn vrouw Stella, een overlevende van de holocaust, en hij hebben samen twee dochters: Nathalie en Maddie. Helaas voor de familie is Joe's uitgavepatroon nogal royaal en staat het niet in verhouding tot de realiteit. Zo balanceert zijn kledingbedrijf op de grens van een faillissement. Iets wat Joe weigert in te zien.

Een film over hoe moeilijk en onaangenaam het kan zijn om jong te zijn en over hoe bang en wankel ouders zijn in hun opvoeding en deze angst en instabiliteit (ongewild) doorgeven aan hun kinderen. Echter dit melodramatische, clichématige en overdreven karakterportret is vooral een verhaal over woede en hoe deze kwaadheid mensen kapot maakt. Jammer genoeg komt het verhaal niet samen, vormt het geen geheel. Daarnaast kwam in in mijn ogen geforceerd, onoprecht en vruchteloos over.