Tchoupitoulas (2012)

Documentaire

geregisseerd door Bill Ross IV en Turner Ross

'Tchoupitoulas' is het verhaal van een nacht in New Orleans: een visueel opwindend en auditief meeslepend verslag van haar nachtelijke populatie. Drie jonge jongens werpen zich op als gidsen die de kijker langs vele entertainers en feestvierders loodsen. Van zonsondergang tot zonsopkomst, van Rampart Street tot aan de rivier zijn de vele momenten, optredens en uitwisselingen te aanschouwen. Het maakt de film tot een odyssee die naar een geheel nieuw New Orleans voert.

avatar van Inland Rabbit
Een gescripte documentaire over het nachtleven van New Orleans gezien door de ogen van 3 jongens. De podia, de nachtclubs, straatmuzikanten, dansers, drugs, het zit er allemaal in. Toch voelt dit aan als een droomwereld, een jongensdroom. Knap, surrealistisch (niet qua uitwerking, wel qua beleving) en dromerig geschoten valt dit in het rijtje moderne docu's die de grens tussen docu en film laten varen door het narratief niet op de eerste plaats te zetten.