The Zone (2011)

geregisseerd door Joe Swanberg
met Kentucker Audley, Sophia Takal en Lawrence Michael Levine

Een mysterieuze bezoeker brengt de avond door in een appartement van een jong en verloofd stel en vriendin van hen. In de loop van de nacht en de volgende dag gaat hij met elk van hen naar bed en verdwijnt dan weer...

Een van de minder bekende films van Joe Swanberg uit zijn uiterst productieve jaar 2011, kreeg ik de indruk, want ik kon er weinig over vinden. Hier ook nog niet besproken en er zijn hier toch wel wat Swanberg fans.
Het concept zoals dat hier op Moviemeter is omschreven leek me interessant, maar ik heb het in de film niet kunnen terugvinden. Twee mannen en twee vrouwen bevinden zich in een appartement en maken samen met een regisseur een film. Om de beurt filmen ze elkaar, ook in bed. Waar de film precies over moet gaan wordt mij als kijker niet duidelijk. Misschien over de onderlinge relaties. De acteurs weten dat geloof ik zelf ook niet helemaal want ze spreken er regelmatig met elkaar en met de regisseur over. Uiteindelijk lijkt het erop dat ze allemaal het spoor bijster zijn en dan is de film afgelopen. Het slot is wel grappig.
Ik haat films over het maken van films. Maar dat terzijde. Deze film zit vol met oninteressante beelden en gesprekken. Ook al is het Mumblecore, er moet toch wat aardigs in een film te vinden zijn. Ik besteed er toch vijf kwartier van m'n tijd aan.
De twee vrouwen, Kate Lyn Sheil en Sophia Takal zijn mooi en zijn ook in hun blootje te bewonderen. Maar ze lijken een beetje op elkaar, qua type. Dat geldt ook voor de mannen, Kentucker Audleyl en Lawrence Michael Levine. Zeker als de belichting niet geweldig is, zit je steeds te turen wie ook al weer wie is. Geen goed geluid, dus niet altijd verstaanbaar. Camerawerk van amateurs, ik wordt er niet vrolijk van.
Nog een pluspunt? Ja er zitten een paar hele erotische beelden in deze film. Daardoor toch nog twee sterren.