Seaview (2008)

Ierland
Documentaire

geregisseerd door Nicky Gogan en Paul Rowley

Aan de Ierse kust, ten noorden van Dublin, ligt een groep vreemd uitziende betonnen gebouwen met felgekleurde deuren en roestige kermisattracties. Dit is Mosney, het Coney Island van Ierland. Als voormalig vakantiekamp was Mosney ooit volledig uitgerust voor entertainment met speelhallen, kermisattracties en vakantiebungalows. Het was een plek waar Ierse gezinnen konden ontsnappen aan de dagelijkse sleur en waar ze konden relaxen en dansen. Een bezoek aan Mosney vandaag de dag laat een heel ander beeld zien. Dit voormalige vakantiekamp is nu een asielzoekerskamp.