The King and the Chorus Girl (1937)

Alternatieve titel: Romance Is Sacred

1 stem

Komedie / Romantiek

geregisseerd door Mervyn LeRoy
met Fernand Gravey, Joan Blondell en Edward Everett Horton

Alfred VII was eens de jonge en knappe koning van een rijk dat twee miljoen inwoners kende. Nu is daar niets meer van over en heeft hij alleen nog graaf Humbert en gravin Anna. Alfred heeft nog wel voldoende geld om van een lui leven in Frankrijk te genieten met voldoende bedienden. Hij drinkt bovenmatig en heeft al in jaren geen daglicht meer gezien. Tijdens een avondje uit flirt een achtergrondzangeres met Alfred en hij laat haar naar zijn appartement komen, zoals hij wel vaker doet. Wanneer zij arriveert, blijkt Alfred zich bewusteloos te hebben gedronken.

Teaser