Detstvo Bambi (1985)

Sovjet-Unie
Familie / Fantasy

geregisseerd door Natalya Bondarchuk
met Ivan Burlyaev, Nikolay Burlyaev en Natalya Bondarchuk

In de lente wordt in het bos Bambi geboren. Hij is de zoon van de leider, de erfgenaam van de troon. Bambi is nog klein, en de hele wijde wereld om hem heen lijkt op een sprookje. Hij maakt kennis met veel andere dieren, zoals een eekhoorn en een konijn, maar ook met de bomen, de zon en de rivier.

avatar van Mochizuki Rokuro
Deze film is uit 1985 en de logischse voorloper van Yunost Bambi / Bambi's Youth. Maar blijkbaar pas later gereleased (en zodoende op imdb / MoMe 1987 als jaartal meegekregen).

Natalya Bondarchuk is de dochter van Sergej en acteerde o.a. in Tarkovskiy's Solyaris.

avatar van Verhoeven
Ademwegnemend!