Mary Stevens, M.D. (1933)

geregisseerd door Lloyd Bacon
met Kay Francis, Lyle Talbot en Glenda Farrell

Mary Stevens en haar jeugdvriend Don Andrews studeren op hetzelfde moment af aan de medische universiteit. Beiden besluiten in hetzelfde gebouw een medische praktijk op te zetten. Mary werkt aan haar reputatie, ondanks dat veel patiënten weigeren door een vrouw behandeld te worden. Don begint met het maken van afspraken met Lois Cavanaugh, die uit een rijke en invloedrijke familie komt. Don verwaarloost zijn praktijk voor de geneugten van het sociale leven. Ondanks dat Mary verliefd is op Don, trouwt hij met Lois en opent een nieuwe praktijk voor welgestelde klanten. Don geeft Mary een nieuwe praktijk vlak naast hem. Terwijl Mary een goede naam opbouwt in de medische wereld, steelt Don geld uit zijn praktijk. Jaloezie en wantrouwen lijken Mary en Don uit elkaar te drijven.

avatar van Dutchfan
Dit soort damesdrama's met Kay Francis in de hoofdrol waren enorm succesvol in de jaren 30.

Precode film,waarin halverwege de film,de niet getrouwde Francis tegen haar vriendin Glenda (Glenda Farrell) zegt dat ze een baby krijgt.
Dit moet toch redelijk schokkend zijn geweest voor het publiek van 1933.

Al met al een goed gemaakte film...Niet vergeten:zakdoeken bij de hand houden....