Smooth Talk (1985)

Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk
Drama / Romantiek

geregisseerd door Joyce Chopra
met Laura Dern, Treat Williams en Mary Kay Place

Connie heeft puberproblemen. Geplaagd door groeipijnen, zoals zoveel tienermeisjes gedurende hun ontwikkelingsproces tot volwassen vrouw, vindt zij alles kinderachtig en probeert zij spelenderwijs de aandacht van de andere sekse te trekken.

Een coming-of-age film over een gecompliceerd, rebels vijftienjarig meisje, die binnen een conservatief gezin werd grootgebracht, op weg naar volwassenheid. Laura Dern en Treat Williams (de onderlinge chemie was tastbaar) maakte dat deze film, die onnodig te lang duurde (vooral omdat ie gebaseerd was op een kort verhaal), het aanzien waard was.