Paziraie Sadeh (2012)

Alternatieve titel: Modest Reception

Iran

geregisseerd door Mani Haghighi
met Taraneh Alidoosti, Mani Haghighi en Saeed Changizian

Een man met zijn arm in het gips en lijkt op Napoleon, zoekt samen met een goed geklede vrouw zijn weg door een door oorlog verscheurde, bergachtige streek. In de kofferbak van hun SUV bevinden zich plastic zakken, gevuld met geld om te verdelen onder de arme mensen die ze ontmoeten op hun reis. Maar zijn deze twee echt op een barmhartige missie, of kijken we naar een dubbelspel van verleiding en moraliteit?

avatar van BlueJudaskiss
Nog maar weer een reden waarom ik van de Iraanse cinema ben gaan houden. Begrijp geen klap van het hele verhaal, maar deze film blijft wel ontzettend bij.

Modest Reception wint de behind the scenes award op het MOOOV filmfestival 2013.

Een film die gekozen werd door gedetineerden (gevangenis van Merksplas) uit een selectie van films die ze daar te zien kregen.