Dear Ruth (1947)

1 stem

Komedie / Romantiek

geregisseerd door William D. Russell
met Joan Caulfield, William Holden en Mona Freeman

Het lijkt een normale dag in het leven van de familie Wilkins, maar dan verschijnt de soldaat Bill Seacroft ten tonele. Hij komt voor Ruth, maar die weet van niets. Dan blijkt dat Miriam de naam en foto van haar zus heeft gebruikt bij het schrijven van brieven aan soldaat Seacroft die aan het front actief is. Seacroft heeft twee dagen verlof en Ruth gaat mokkend akkoord om deze dagen met hem door te brengen, hoewel ze zich net heeft verloofd met de ietwat saaie Albert.

avatar van Dutchfan
Aardige ouderwetse komedie.

Ruth (Joan Caulfield) is haar huwelijk aan het voorbereiden als ze bezoek krijgt van een soldaat (William Holden), die ze niet kent, maar die zegt dat hij al jaren haar penvriend is.

Het blijkt dat de jongere zus van Ruth (Mona Freeman) onder de naam Ruth met hem schrijft.

Om hem niet te kwetsen besluiten de zussen niets te zeggen en gaat Ruth met de soldaat (die twee dagen verlof heeft) op stap tot ongenoegen van haar verloofde (Billy DeWolfe)

Erg goede cast.

Ik vraag me na het bekijken van de film, alleen af waarom Ruth nooit een van Holden's brieven heeft gehad,ze werden immers gewoon naar haar naam en haar adres gestuurd...Het lijkt me onmogelijk dat Freeman elke keer de brieven heeft onderschept.

Ik denk dat de film beter was geweest als je meer van de date tussen Holden en Caulfield had gezien.
Ik had de romance wel willen zien opbloeien tijdens de eerste date.

Al met al toch een leuke komedie!