Journal of a Crime (1934)

geregisseerd door William Keighley
met Ruth Chatterton, Adolphe Menjou en Claire Dodd

Francoise is getrouwd met de schrijver Paul Mollet. Francoise komt er achter, dat Paul verliefd geworden is op Odette Florey, de ster uit zijn nieuwe theater productie. Francoise hoort dat Paul van haar wil scheiden. Ze is nog steeds verliefd op Paul en zoekt wanhopig naar een oplossing. Want ze wil absoluut niet van hem scheiden. Uiteindelijk schiet Francoise op Odette tijdens een theaterrepetitie, met Pauls pistool. Een ontsnapte bankrover en moordenaar, die in hetzelfde gebouw schuilt, krijgt daarvan de schuld en wordt gearresteerd.

avatar van Dutchfan
Een vrouw,Francoise, (Chatterton) vermoordt de minnares van haar man ,niemand weet van haar daad,behalve haar echtgenoot,en die besluit te zwijgen....al gauw krijgt Francoise erg veel last van schuldgevoelens...en deze schuldgevoelens gaan steeds meer haar leven beheersen.

Chatterton is niet alleen een geweldige actrice,ze is ook een regelrechte glamour-diva.
Jammer dat ze anno 2012 bijna vergeten is.

Beetje bizar verhaal met een onverwachte wending aan het eind van de film.