The Homestretch (1947)

geregisseerd door H. Bruce Humberstone
met Cornel Wilde, Maureen O'Hara en Glenn Langan

Londen, 1938. Jock Wallace, een gemoedelijk en gedreven paardenliefhebber, wordt ter verantwoording geroepen door Leslie Hale. Leslie denkt dat hij haar tante Helen heeft opgelicht met de aankoop van een paard. Jock komt er achter dat Leslie verloofd is met de jonge diplomaat Bill Van Dyke III en hij volgt haar naar Londen. Hij voert ten behoeve van de beroemde ‘Ascot Gold Cup’ het paard in dat hij van tante Helen heeft gekocht. Jock en Leslie worden verliefd en trouwen op een boot naar Zuid-Amerika. In Buenos Aires wordt Leslie jaloers op Kitty Brant, een oude vlam van Jock. Leslie wil dat Jock zich gaat vestigen op zijn boerderij in Maryland om renpaarden te trainen en te verkopen, maar hij heeft te veel zigeunerbloed en hij wil de paardenraces volgen.