• 8.296.155 stemmen

Genre: Documentaire / Avontuur

Alternatieve titel: Bengal, Harry Schenck's Beyond

Geregisseerd door: Harry Schenck

Met onder meer: Harry Schenck, Joan Baldwin, John Martin

IMDb beoordeling: 5,3 (55)

Plot Beyond Bengal

"AS FLEET AS AN ANTELOPE, CAN CONQUER TWO TIGERS… AND ACTUALLY THINKS!"

Een expeditie onder leiding van Harry Schenck trekt met olifanten de jungle van Maleisië in Zuidoost-Azië in. Specifiek wordt een lokale stam gevolgd. In hun pogingen te voorzien in hun levensonderhoud, begeven ze zich niet zonder gevaar tussen slangen, krokodillen en tijgers. Schenck schrikt niet terug om onder andere beelden te tonen van krokodillen die jonge stamleden vermalen. Schenck laat hierbij in het midden of alle beelden authentiek zijn, of in scène zijn gezet.

avatar van Barfly

Barfly

Controversieel filmpje.

Review: New York Times

Openbaar bezit en hier te bekijken.

Mij lijkt het het meeste in scène gezet. Ik vond die krokodillen bijvoorbeeld maar iel en raar bewegen.

Het commentaar en houding van Schenck richting de inlanders zal toen heel normaal zijn geweest.

Het bijna planmatig afknallen van dieren komt nogal rauw (en behoorlijk onnodig) over.

In de huidige tijd was hij er niet zomaar mee weggekomen.