Zhili-byli Starik So Starukhoy (1967)

Alternatieve titels: Once Upon a Time There Was an Old Man and an Old Woman | There Was an Old Couple | Жили-были старик со старухой

Sovjet-Unie

geregisseerd door Grigoriy Chukhray
met Ivan Marin, Vera Kuznetsova en Lyudmila Maksakova

Nadat een brand hun boerderij verwoest, vertrekken een oude man en vrouw om bij hun dochter te gaan wonen die ook in armoede leeft. Bij aankomst blijkt dat zij haar man, die inmiddels alcoholist is, en haar kind in de steek heeft gelaten om bij een rijke getrouwde man in te trekken. De oude man en vrouw nemen de zorg voor hun schoonzoon en kleinkind over, totdat hun dochter op de stoep staat..