Rak Sud Tai Pai Na (2012)

Alternatieve titels: Love at the Next Stop | First Kiss

Thailand
Romantiek / Komedie

geregisseerd door Kirati Nak-intanon
met Kaneungnej Jakkarasamittanon, Thakrit Hermaornoppajit en Phitchsenee Thanvibol

Chanisa is een gewoon meisje met een kantoorbaantje. Ze wil nooit weer verliefd worden aangezien de herinnering aan haar ex haar nog steeds achtervolgd. Het lot besluit anders, en op een dag ontmoet ze een jongen die jonger dan haar is. Chanisa weet niet of de liefde zal standhouden aangezien Bass nog op de middelbare school zit.

Na een nogal slapstickachtig begin ontwikkelt de film zich van lieverlee tot een serieus romantisch verhaal. Maar de rare zijsprongen —die vooral voor rekening komen van de twee collega’s van de vrouwelijke protagonist— blijven, waardoor de film als geheel nogal devalueert. Al dan niet opzettelijk bedoeld is het acteerwerk tamelijk over de top. Erg matig dus.