Hibotan Bakuto: Nidaime Shumei (1969)

Alternatieve titel: Red Peony Gambler: Second Generation Ceremony

Japan
Misdaad

geregisseerd door Shigehiro Ozawa
met Sumiko Fuji, Ken Takakura en Tatsuo Endô

De beroemde yakuza Red Peony wordt door haar stervende oom gevraagd om zijn levenswerk over te nemen, het aanleggen van een spoorweg vanuit het gebied van de kolenmijnen naar de rest van Japan. Er komt grote weerstand van de kant van de schippers die altijd de kolen hebben vervoerd en van een rivaliserende bende die macht over de spoorweg wil krijgen. Verschillende aanslagen en moorden vinden plaats. Alleen haar oprechtheid en vastberadenheid kunnen Red Peony hier doorheen helpen.

avatar van beavis
Weer een erg fijn deel uit een van de beste reeksen binnen het "ridderlijke gangster" genre. Af en toe heel dik melodramatisch aangezet, maar dat past er eigenlijk ook wel weer bij.
Nog 4 te gaan!