Osombie (2012)

Actie / Horror

geregisseerd door John Lyde
met Corey Sevier, Eve Mauro en Jasen Wade

Dusty is een yoga-instructrice uit Colorado die op een wanhopige missie vertrekt om haar gekke broer Derek, die ervan overtuigd is dat Osama Bin Laden nog leeft, te redden. In Afghanistan komt ze een Special Forces team van de NAVO tegen die op een geheime missie is. Dan blijkt dat Derek nog niet zo gek is. Osama Bin Laden is namelijk opgestaan uit zijn graf en vormt een leger van zombieterroristen.

avatar van SnakeDoc
Man, man, wat haat ik dit soort films. Verschrikkelijk.

avatar van 606
SnakeDoc schreef:
Man, man, wat haat ik dit soort films. Verschrikkelijk.
Ja je moet de grap er denk ik van inzien, beetje in dezelfde stijl als die film van Uwe boll met De president en Osama. (naam even kwijt)

avatar van Bijdevaate11
dit wordt HELEMAAL niks:(

Hoe verzint men toch zoiets

ipman-99
Dit is een over the top overdreven filmke die met een vette knipoog gemaakt is ! We gaan in het begin van de film terug naar 2 mei 2011 ..., de dag dat Bin Laden aan zijn einde kwam ! Vervolgens zien we al dat het niet helemaal pluis is ..., zonder ook nog maar iets te zeggen ! De actie is met heel wat vuurwapens en een samurai en dat gaat gepaard met heel wat bloedvergieten ... ! Als algemene filmliefhebber / verzamelaar van ieder land en ieder genre kan ik ook hier heel hard van genieten ! Vermakelijke "pulp" met een vette knipoog !!!
Inderdaad beetje in dezelfde stijl als die film van Uwe boll met De president en Osama ... "Postal" !

avatar van dope
Ik had er helemaal niets van verwacht, maar heb me eigenlijk geen moment verveeld! Er zit genoeg actie in de film en het is idd behoorlijk over the top, maar ik heb véél slechtere films gezien in dit genre. Ik kon er in ieder geval wel mee lachen.

avatar van jeroentjuhhhhh
Eentonig vermaak met het benodigde cynisme als bodem van anderhalf uur geschiet en gelul. Als moderne zombiefilm lang niet slecht. Modern omdat de praktische effecten veelal achterwegen blijven. Zombie make-up ziet er strak uit, maar dat zit meestal wel snor dus om die reden valt 'Osombie' niet onder de aandacht te brengen. Een continue stroom aan run & gun action is misschien een betere verkoop leus. Word regelmatig compleet over de top getrokken met zichtbaar veel plezier. 'Tomboy' Danielle Chuchran is geweldig als super schattige blonde militaire chick + katana. Dat lachje van haar af en toe...

Veel 'filler', wat een beetje jammer is (scene met dat kind?!) maar dat kan de pret niet écht bederven. Hordes aan zombies op de kale vlaktes van Afghanistan zorgen voor mooie momenten en de nu al veel benoemde ''knipogen'' helpen je er doorheen. Geen pulp, gewoon typisch modern zombievoer voor de doorzetters.

Vandaag toch maar eens aan gewaagd en dat had ik dus beter niet kunnen doen. Het is eigenlijk nog slechter dan ik verwacht had en werkelijk alles zag er zeer goedkoop en waardeloos uit, met name de vreselijke slecht cast (de dialogen tussen hun waren tenenkrommend slecht en deden pijn aan het gehoor) heeft men waarschijnlijk geranseld voor wat gratis drugs en de special effecten waren om te huilen zo nep en slecht (zombies worden op minder dan een halve meter afgeslacht en niemand krijgt een spatje bloed op zich ).

Het achterlijke verhaal is natuurlijk als grap bedoeld en daar is deze film wel in geslaagd want vrijwel alles was lachwekkend en dan met name lachwekkend slecht. Er zit wel veel actie (tenminste als je het zo mag noemen) in deze film maar deze is ook lachwekkend slecht en vooral eentonig en saai. De film duurt 90 minuten maar het is een hel om deze film in de volle 90 minuten te bekijken. Ik zal dan ook niet ontkennen dat ik regelmatig de 30 seconden skip forward functie heb gebruikt. Indien je totaal bezopen bent is deze film nog wel te doen maar nuchter of met minder dan met een krat bier op kun je hem beter mijden. Wat een ellende deze zooi

avatar van Oliveri
Wat een dom verhaal, niet eens aan beginnen lijkt me

avatar van conch
nee.... fantasie is wel nodig (een zeer klein beetje is genoeg) om zoiets te bedenken =8-)

erik1677
hahahaah dit moet je zien om het te geloven.
Hoogstaand is het niet maar ik heb me er wel mee vermaakt.

avatar van weerwolf79
Theunissen schreef:

Als je niet van dit soort films houd moet je er ook niet naar kijken, je commentaar is belabberd.
Het is en blijft een B-film.

avatar van opa-ben
Als je echt niets beters te doen hebt, kun je blijven zitten. anders kun je de tijd wel beter besteden.

weerwolf79 schreef:

Het is en blijft een B-film.

Dat het een B-film is weet ik ook wel. Maar er zijn ook betere en goede B-films. Deze film is gewoon te achterlijk voor woorden zo slecht.

avatar van Ajax&Litmanen1
Osombie slaat de plank mis.

Geinig concept, matige uitwerking. Uiteindelijk is het vooral een schiet-de-zombie-neer film geworden, wat ik vrij jammer vind omdat je met het thema leukere dingen had kunnen doen. Ik had meer zwarte humor en verwijzingen naar ''de carriere'' van Osama verwacht. Nu is het een simpele actiefilm geworden waarin Osama Bin Laden toevallig de hoofdrol in de titel heeft, maar niet in de film zelf. De actie is trouwens ook redelijk eentonig en saai. Na de 50ste headshot heb ik het wel gezien, maar dan volgen er nog ontelbaar veel. Ondertussen beginnen de zombiefilms van tegenwoordig wel allemaal op elkaar te lijken zeg. Het is onderhand een beetje een overkill aan zombiefilms aan het worden...
B-films kunnen erg leuk zijn, mits er wel echt moeite in wordt gestoken.

avatar van jeroentjuhhhhh
Integendeel, ze zijn nog nooit zo uiteenlopend geweest. Kwestie van een juiste selectie maken

Edit: wilt niet zeggen dat het een goed iets is (zelf vind ik écht van niet), maar het zombie genre is nog nooit zo breed of zo origineel geweest als de laatste jaren.

avatar van DeDennis
Deze film slaat echt helemaal nergens op en de effecten nog minder

avatar van Oliveri
Ondanks slechts 2 sterren toch overgewaardeerd dus kennelijk?

avatar van sinterklaas
Het concept is al hillarisch!

Vanaf 11 September te huur?
Hoe komt men erop

avatar van Chainsaw
Hoe kun je in hemelsnaam een film over zombie Bin Laden maken en er dan tóch voor zorgen dat je film zo saai als een stuk nat schuurpapier is. Een hele prestatie. Met zo'n titel en uitgangspunt zou je op zijn minst een hoop lol verwachten, maar Osombie mist werkelijke alle charme die een film als dit nodig heeft.

Waar je verwacht dat de film met een hoop gore, lompe over-the-top actie en lekker flauwe humor ons met gemak die 90 minuten doorsleept, daar begint de film na de openingsscène al vrij snel slaapverwekkend te worden. We ontmoeten een zooi personages met de diepgang van een aardappel en krijgen vervolgens 80% van de film de meest oervervelende dialogen tussen deze nietszeggende karakters voorgeschoteld. En deze personages zijn stuk voor stuk zelfs zo eendimensionaal, dat er zelfs niet eens stereotypen ontstaan. Geen enkel karakter springt eruit of lijkt iets anders dan de ander, allemaal inwisselbaar als wat. En toch willen de makers dat we met tranen in onze ogen meeleven als soldaat #4 het niet haalt en daarom een veel te lange scène als afscheid opeist.

Maar goed, met 80% van oeverloos gezever tussen bordkartonnen soldaatjes, hou je natuurlijk 20% actie over. Verwacht alleen geen spetterende actie, want de makers kennen maar één trucje; zombies van een afstand door het hoofd schieten. Zo kan men met After Effects wat bloed toevoegen en klaar is kees. En dus krijgen we tussen het gezellige keuvelen af en toe een scène waarin soldaten wat in het rond schieten en zombies doodleuk neervallen. Keer op keer op keer. Erg spannend! Verder worden af en toe nog de meest bespottelijke scènes toegevoegd (ongetwijfeld om tijd te rekken), zoals een zinloze ontmoeting met een tamelijk lelijk jochie (die we daarna nooit meer zien) of het hilarische moment waarop het vrouwelijke personage na het verlies van een collega met haar zwaard gaat dansen bij ondergaande zon.

En hoe zit dat dan met zombie Bin Laden? Ach, met een beetje geluk duikt de man hier en daar heel even op. Want ja, slaapverwekkend gezeur tussen oninteressante personages is toch ook leuk?

1 ster.

avatar van filmfreak 101
are you fucking kidding me!!! waarom blijven ze toch zo'n belachelijke films maken

avatar van Fikret8
filmfreak 101 schreef:

Gebasseerd op een waargebeurd verhaal.

avatar van otherfool
Tja, jammer dan, hier had toch wel wat meer ingezeten qua slechte humor. Zombies an sich zijn toch een tikkeltje saai dus als je dan toch voor Osama gaat maak er dan wat leuks van. Helaas is de film vooral dom (wat soms wel grappig is) en repetitief (een stuk spijtiger). Gemiste kans.

1,5*.

avatar van FILM!BOY!
Het leukste van de film vond ik de scènes waarin de zombieterroristen werden afgeschoten. Het verhaal viel me zeer tegen en was ook aardig onduidelijk. Als het verhaal van deze zombie-film ook goed was, had ik de film een 3,0 gegeven. Meer dan een 2,0 kan ik er nu niet van maken.

avatar van lars-pixar
Wat je vooral veel ziet bij B films zijn de in groot afgebeelde A acteurs op de covers / posters die vervolgens maar 10 minuten er in voorkomen. Dat is ook zo het geval bij Osombie. Osama Bin Laden als zombie is uniek, maar uniek als bijrol. De strijders van Bin Laden die veranderd zijn in zombies komen wel zo nu en dan in beeld. De make up en het uiterlijk ziet er daarvan wel prima uit. Als eenmaal de zombies langer in beeld blijven en de strijd los barst is de lol er nog wel van in te zien. Maar helaas wordt het hier enkel opgevuld met een hoop praatscenes, waarvan enkele dialogen er ook nog flauw uitkwamen. Het vermaak is dus redelijk, maar ondertussen duurt de film eigenlijk gewoonweg veelste lang. En dan vooral als je nog moet wachten op de A acteur van de film, Osama Bin Laden ofwel Osombie!