Resan till Fjäderkungens Rike (2014)

Alternatieve titels: Johan en de Verenkoning | Beyond Beyond

Zweden / Denemarken
Animatie / Avontuur

geregisseerd door Esben Toft Jacobsen
met de stemmen van Edvin Ryding, Tuva Novotny en Gustaf Hammarsten

Johan heeft, zolang hij zich kan herinneren, met zijn vader op zee geleefd. In ieder geval vanaf zijn derde, toen zijn moeder plots verdween. Johan houdt van het schip waarop hij leeft. Het heeft een serre waarin wortelen groeien en het schip heeft visnetten. Johan is dol op duiken en goed met mechanica. Daarom helpt hij zijn vader met het repareren van hun schip. Op een dag, als vader inkopen doet en Johan even alleen is, krijgt hij een noodoproep met aanwijzingen over waar zijn moeder mogelijk is.

avatar van SnakeDoc
Heb diverse stills gezien. Lijkt me een super mooie animatie.

avatar van PatrickB
PatrickB (crew)
Deze schijnt pas begin 2014 uit te komen, nog even geduld dus. Eerste beelden zien er in ieder geval veelbelovend uit: Anime.blog.nl: Eerste blik op Beyond Beyond

kappeuter (moderator)
Vanaf 9 oktober in de bioscoop (Twin Film)

avatar van zeemeerna
Werkelijk een prachtige animatiefilm. Qua eigenzinnigheid en betoverende beelden doet het af en toe aan als japanse anime. Toch vind ik het niet geschikt voor kinderen tot een jaar of 9/10. Het thema is veel te zwaar en het verhaal ingewikkeld. Ikzelf heb genoten van de schoonheid van deze film en het verhaal is ook heel mooi. Mijn kinderen ( 6 en 12 ) begrepen de film niet goed.

avatar van Esteban
Mijn petekindje van (toen) 6 jaar had geen enkel probleem met te begrijpen wat zich eigenlijk afspeelde en had het thema duidelijk beet. Tot mijn verbazing was ze geboeid van begin tot eind. Ik ben het dus niet persé eens wat de geschikte leeftijd betreft.

Verder ook blij eens een jeugdfilm te zien die het aandurft de kinderen niet te onderschatten.

avatar van Bantavoer
Een leuke tekenfilm. Hoewel ik het knap vond van die kleine konijn dat hij zo lang onder water kon blijven. Het is geen film met humor, maar meer met diepgang. Over het leven na de dood, maar dan in een konijnenwereld. Hoewel deze film meer geschikt is voor kinderen vanaf 10 jaar.

De animatie was goed. Zelfs de haren kon je zien.