ad
  • 8.082.265 stemmen

11 Settembre 1683 (2012)

Drama / Oorlog | 114 minuten

Genre: Drama / Oorlog

Alternatieve titels: September Eleven 1683 / The Day of the Siege: September Eleven 1683

Oorsprong: Italië / Polen

Geregisseerd door: Renzo Martinelli

Met onder meer: F. Murray Abraham en Enrico Lo Verso

Oorspronkelijke titel: 11 settembre 1683

Releasedatum: 11 oktober 2012

Over 11 Settembre 1683

Historisch drama over de slag om Wenen, op 11 en 12 september 1683, toen de stad werd belegerd door driehonderdduizend moslim-soldaten van het Ottomaanse Rijk, onder leiding van Karà Mustafà. Hun doel is een opening te creëren om Europa binnen te vallen, om Rome te bereiken en om van de San Pietro Kathedraal, in het hart van het Christendom, een moskee te maken. Binnen de muren van Wenen zetten de Oostenrijkers, die sterk in de minderheid zijn, zich schrap voor een verschrikkelijke nederlaag.

Marco D'Aviano

Marcin Kazimierz Katski

Mikolaj Adam Sieniawski

avatar van Onslaught

Onslaught

Lijkt me een erg interessante film. Volgens mij zijn er namelijk niet zo heel veel films gemaakt die de strijd belichten tussen het Christelijke Europa en het Islamitische Ottomaanse rijk. Heb ik het mis en weet iemand nog een goede film over deze periode, dan hoor ik het graag.

avatar van narva77

narva77 (crew films)

Poolse Trailer YouTube (geen ondertiteling)

avatar van KillerAydin83

KillerAydin83

@ Onslaught

Lijkt mij ook een interessante film. Jammer genoeg kan ik hem nergens vinden

Als je de verfilming van de verschillende veldslagen wilt zien tussen de christenen en de moslims in het jaar 1500. Dan verwijs ik je naar www.turkweb.tv - Hier heb je een serie genaamd Muhtesem Yuzyil (Geweldige eeuw). Hier zijn de verschillende veldslagen verfilmd in de tijd van Sultan Suleyman. O.a. belgrad en rodos waren toen ingenomen. Zelfde tijdbestek als de serie The Tudors, die het leven van King Henry de achtste verteld.

Een van de beste films over de Ottomanen in Europa = Fetih 1453 - Dit gaat over de aanval en overwinning van Constantinopel, nu Istanbul. Hier de trailer met Engels ondertiteling:

YouTube - CONQUEST 1453 OFFICAL TRAILER (English Subtitles) (www.turkweb.tv)

avatar van jgbteg

jgbteg

slechte trage film ook de computer animaties zijn van de vorige eeuw

avatar van landscamp

landscamp

Heb hem gisteren bekeken louter voor de actie. Ik heb er niks van opgezocht om te weten of het volgens de geschiedenis waar gebeurt is.

De veldslagen zagen er nog redelijk uit, ondanks of misschien dankzij de computer animaties. Goed voor een keer te bekijken voor degene die interesse hebben in deze geschiedenis. Kingdom of Heaven is wel beter gaat ook over christenen en moslims.

avatar van MovieMind

MovieMind

landscamp schreef:

Dan ben je niet de enige, geschiedenis kennis ontbreekt tegenwoordig bij velen.

Nu is dit mischien geen beste film, maar het is wel degelijk een waargebeurd en wellicht zelfs één van/of de belangrijkste gebeurtenis uit de europese geschiedenis.

avatar van ed76

ed76

Mooie film waarin 9-11 in historische context wordt geplaatst.

Ik zie verschillende lui hier boven die erg lage punten voor de film hebben gegeven, terwijl ze de film niet hebben gezien. ik heb de film 5 sterren gegeven om lage scores te compenseren. werkelijke score voor mij ligt tussen de 2,5 en 3 (maar ik ben dan ook gek op historische films)

Op 9-11 heeft Polen (winged Huzars) Europa gered van het Islamitische juk, voor de poort van Wenen vond de grootste cavalerie aanval ooit plaats 18.000 paarden. (Omdat er geen paarden meer gebruikt worden zal dit ook de grootste blijven). Na maanden van beleg van Wenen werden 200.000 Ottomanen op de flank aangevallen en gefixeerd, hierna volgde cavalerie aanval van de andere flank vanaf de Kahlenberg. Deze aanval verpulverde de Ottomanen.

De film een een verslag van de aanloop naar 9-11