La Grande Fille (1994)

Frankrijk

geregisseerd door Jean-Paul Salomé
met Zabou Breitman, Julie Voisin en Christian Charmetant

Mathilde, een 37-jarige, werkloze architecte betrekt met haar gezin een luxueus appartement in de betere wijk van een voorstad. Alles lijkt koek en ei te zijn in dit wereldje, maar Mathilde verliest langzamerhand haar greep op het leven en vlucht in de alcohol. Zonder dat ze het echt beseft, kan ze niet meer leven zonder drank en de enige die dit lijkt op te merken is haar 13-jarige dochtertje Marion. Haar man François is geoloog en brengt veel tijd door in het buitenland. Zijn lange afwezigheden zorgen voor nog meer onstabiliteit in het leven van Mathilde en als hij thuis is, merkt François de wanhoop van zijn vrouw niet eens op.