• 8.482.576 stemmen

Hello! Shu Xian Sheng (2011)

Drama | 88 minuten

Genre: Drama

Alternatieve titels: Hello, Mr. Tree! / Mr. Tree / Hello!树先生

Oorsprong: China

Geregisseerd door: Han Jie

Met onder meer: Tan Zhuo en Baoqiang Wang

IMDb beoordeling: 6,7 (397)

Oorspronkelijke taal: Mandarijn

Plot Hello! Shu Xian Sheng

De razendsnelle verstedelijking in China, bezien door een licht absurdistische bril. Een mijnbedrijf neemt een stoffig dorpje in het Chinese achterland over, en de bewoners worden naar de nieuw te bouwen nederzetting New Sun City gedirigeerd. Eerst nog met zachte hand. De slaperige en ietwat wereldvreemde meneer Shu - het Chinese woord voor boom - lijkt het allemaal niet te merken. Hij probeert enkel zijn leventje in stand te houden, met hulp van enkele oude vrienden, en hij wil de liefde van de doofstomme Xiao Mei winnen.

imageimageimageimageimageimage

Zhang Xiaomei

Wang Pingping

Chen Yixin

Er Zhu

Girlfriend of Shu's elder brother

avatar van voskat78

voskat78

Opzich wel prima film maar zeker geen hoogvlieger.

avatar van Movie-Addicted

Movie-Addicted

Echt krom ge-le-gen van het lachen om de hoofdpersonage! Eigenlijk hoe zielig en dramatisch de film ook is/was. De plot-omschrijving hierboven is "eigenlijk" niet correct. Als ik een beter plot vind (liefst al vertaald) zal ik hem insturen. Hoe dan ook een dikke;

*3.5+