Hello! Shu Xian Sheng (2011)

Alternatieve titels: Hello, Mr. Tree! | Mr. Tree

China

geregisseerd door Jie Han
met Zhuo Tan en Baoqiang Wang

De razendsnelle verstedelijking in China, bezien door een licht absurdistische bril. Een mijnbedrijf neemt een stoffig dorpje in het Chinese achterland over, en de bewoners worden naar de nieuw te bouwen nederzetting New Sun City gedirigeerd. Eerst nog met zachte hand. De slaperige en ietwat wereldvreemde meneer Shu - het Chinese woord voor boom - lijkt het allemaal niet te merken. Hij probeert enkel zijn leventje in stand te houden, met hulp van enkele oude vrienden, en hij wil de liefde van de doofstomme Xiao Mei winnen.

avatar van voskat78
Opzich wel prima film maar zeker geen hoogvlieger.

avatar van Movie-Addicted
Echt krom ge-le-gen van het lachen om de hoofdpersonage! Eigenlijk hoe zielig en dramatisch de film ook is/was. De plot-omschrijving hierboven is "eigenlijk" niet correct. Als ik een beter plot vind (liefst al vertaald) zal ik hem insturen. Hoe dan ook een dikke;

*3.5+