An Oversimplification of Her Beauty (2012)

Animatie / Komedie

geregisseerd door Terence Nance
met Terence Nance, Alisa Becher en Jc Cain

Op een avond in 2006 krijgt de jonge Amerikaanse filmmaker Terence Nance een telefoontje van de vrouw met wie hij al een tijdje een relatie probeert op te bouwen. Ze kan niet komen. Hij begint te twijfelen. Wat betekent haar afzegging? Openhartig, scherp en speels probeert Nance in An Oversimplification of Her Beauty alle elementen van zijn gevoel van die avond naar hun ware oorsprong te herleiden. Fantasieën, gevoelens en herinneringen rollen over het scherm in de vorm van documentaire beelden, live action en een waaier aan animatiestijlen. En daarnaast zijn er de onvermijdelijke vragen die de filmmaker zal moeten stellen: in hoeverre kent hij zichzelf? Wordt hij misschien niet bedrogen door zijn eigen gevoel?

avatar van revadebe
Mooie animaties, goede soundtrack, interessant uitgangspunt en mooi in beeld gebracht.

Helaas wel te langdradig.