Iceberg (2011)

Spanje

geregisseerd door Gabriel Velázquez
met Carolina Morocho, Jesús Nieto en Víctor García

In Iceberg volgen we enkele tieners tijdens een koude winter in een klein plaatsje aan de rivier. De dertienjarige Mauri rouwt om zijn vader, gestorven tijdens een ongeluk. De twaalfjarige Rebecca probeert te overleven tijdens haar eerste jaar op kostschool en twee jongens van zeventien en achttien beleven een schijnbaar zorgeloze tijd in een kleine hut aan de rivier.

Reinbo
Mooi contemplatief coming of age filmpje, waarbij een aantal jongeren langs de rivier hun trauma of schuldgevoel verwerken. Kleine 3,5

avatar van Martxela
Vandaag op het IFFR gezien. Zeer realistische en ontroerende film waarin op subtiele wijze drie indrukwekkende verhaallijnen bij elkaar komen. Een absolute aanrader!

avatar van starbright boy
starbright boy (moderator)
Mooie subtiele film over rouwverwerking, heeft qua toon (en vooral qua stilte) wel wat naar Azie gekeken, maar heeft genoeg eigen gezicht om daar voorbij te raken. Van de regisseur van Sud Express, een alleraardigste film die ik jaren geleden op het IFFR zag. Deze is nog net wat eigenzinniger. Bijna zonder dialoog maar vertelt genoeg.