• 8.479.422 stemmen

Geregisseerd door: Daniel Hsia

Met onder meer: Daniel Henney, Eliza Coupe en Bill Paxton

Oorspronkelijke taal: Mandarijn

Plot Shanghai Calling

"A New Yorker in Shanghai"

Wanneer de ambitieuze New Yorkse advocaat Sam naar Shanghai wordt gestuurd voor een opdracht, komt hij terecht in een juridische puinhoop die het einde van zijn loopbaan kan betekenen. Met de hulp van een knappe interieurverzorgster, een oud baasje met goede connecties, een slimme journalist en een gehaaide juridisch assistent kan hij wellicht zijn baan redden, romantiek vinden en de schoonheid van Shanghai waarderen.

imageimageimage

avatar van jarno1975

jarno1975 (moderator series)

avatar van soom

soom

The fact of the matter is, we're immigrants.

Ik werd vandaag een beetje verliefd op Daniel Henney, na het zien van Seducing mr. Perfect. Dus twee films met hem zien, is geen straf. Eliza's Amanda heeft het hier (natuurlijk) over het verhuizen naar China. Maar ik dacht een ogenblik dat ze het over Amerika had.

BBarbie

Naast wat fraaie beelden van Shanghai heeft deze film weinig te bieden. Het verhaal over een Amerikaan met Chinese roots, die zijn draai niet kan vinden in China stelt weinig voor. Ik vind daarnaast de casting weinig gelukkig. Ik zou de rollen van de Amerikaanse vriendin en de Chinese assistente omgedraaid hebben. Levert volgens mij een veel interessanter verhaal op. Maar ja, wie ben ik?