Shanghai Calling (2012)

Verenigde Staten / China
Drama / Romantiek

geregisseerd door Daniel Hsia
met Daniel Henney, Eliza Coupe en Bill Paxton

Wanneer de ambitieuze New Yorkse advocaat Sam naar Shanghai wordt gestuurd voor een opdracht, komt hij terecht in een juridische puinhoop die het einde van zijn loopbaan kan betekenen. Met de hulp van een knappe interieurverzorgster, een oud baasje met goede connecties, een slimme journalist en een gehaaide juridisch assistent kan hij wellicht zijn baan redden, romantiek vinden en de schoonheid van Shanghai waarderen.

avatar van soom
The fact of the matter is, we're immigrants.

Ik werd vandaag een beetje verliefd op Daniel Henney, na het zien van Seducing mr. Perfect. Dus twee films met hem zien, is geen straf. Eliza's Amanda heeft het hier (natuurlijk) over het verhuizen naar China. Maar ik dacht een ogenblik dat ze het over Amerika had.

Naast wat fraaie beelden van Shanghai heeft deze film weinig te bieden. Het verhaal over een Amerikaan met Chinese roots, die zijn draai niet kan vinden in China stelt weinig voor. Ik vind daarnaast de casting weinig gelukkig. Ik zou de rollen van de Amerikaanse vriendin en de Chinese assistente omgedraaid hebben. Levert volgens mij een veel interessanter verhaal op. Maar ja, wie ben ik?