Scenes from Allen's Last Three Days on Earth as a Spirit (1997)

1 stem

Documentaire

geregisseerd door Jonas Mekas
met Gregory Corso, Allen Ginsberg en Patti Smith

Een video-dagboek dat direct na en naar aanleiding van het overlijden van de grote dichter en cultfiguur Allen Ginsberg werd gemaakt. Het lijk van Allen Ginsberg ligt opgebaard in zijn huis in New York. Drie dagen en nachten krijgen zijn vrienden de kans om afscheid te nemen. Mekas is er de hele tijd bij en maakt video-opnamen van de gebeurtenissen: mensen die Ginsberg de laatste eer bewijzen, interviews met bekende en onbekende mensen over de kunstenaar en bezoekende boeddhistische monniken, die zo hun eigen manier hebben om deze grote voorvechter van het Oosterse denken in het Westen te herdenken.