ad

Genre: Horror

Oorsprong: Italië

Geregisseerd door: Stefano D'Arbo

Met onder meer: Mary Saint Peter, Ramsey Oliver, Nelson Mentley

IMDb beoordeling: 5,0 (22)

Over Psychophobia

Nadat haar echtgenoot is overleden tijdens een vliegtuigongeluk begint Mary vreemde verschijnselen en geluiden in huis waar te nemen. Intussen is Mary achter geraakt met de maandelijkse betalingen aan de bank, terwijl de uitkering van de levensverzekering van haar man nog in onderzoek blijft en langer op zich laat wachten. Een vreemde oudere man benadert Mary en haar twee kinderen en wordt uitgenodigd binnen te komen. Hij lijkt erg veel te weten over het huis en over het gezin. Dezelfde avond vindt deze man de dood. Mary vermoedt steeds meer dat er zich demonische geesten in de woning ophouden en ze schakelt paranormaal expert Doctor Oliver in om haar te helpen.

avatar van Dreiecke

Dreiecke

Een echte 80's B-film. Vooral zaken zoals een telefoon, geluids- en beeldapparatuur met gigantische afmetingen (vergeleken met nu) zijn leuk om weer eens te zien. Ondanks de gedateerde uitstraling vond ik deze film best boeiend. Het verhaal bevat een aantal plots waardoor het alle kanten uit kan.

Het acteren van de hoofdrolspelers is geloofwaardig, evenals dat van de twee kinderen en er hangt een subtiele spanning in de film.

De omschrijving is horror, maar verwacht geen bloederige taferelen, eerder opgebouwde spanning en mysterie net als in The Exorcist of Rosemary's baby. Hoewel de kwaliteit van deze film veel minder is dan de genoemde films vond ik 'm toch onderhoudend met weliswaar goedkope, doch leuk passende effectjes.