Tributes: Pulse (2012)

Verenigde Staten / Denemarken
Documentaire

geregisseerd door Bill Morrison

Voor zijn meest recente eerbetoon aan filmmateriaal in ontbinding heeft de Amerikaanse filmmaker Bill Morrison de handen ineengeslagen met Simon Christensen. Deze Deense muzikant brengt hulde aan vier Amerikaanse componisten: Charles Ives, Conlon Nancarrow, Steve Reich en Trent Reznor.

Voor wie geen tijd heeft om dit te zien op het IFFR; de film is al als blu-ray uitgebracht

avatar van starbright boy
starbright boy (moderator)
Muziek (veelal experimenteel elektronisch) gecombineerd met beelden van verschillende stadia van beschadigd filmmateriaal. Beiden zoeken naar elkaars ritmes en vinden elkaar in deze film. Mooi, bij vlagen zelfs bloedmooi, maar mijn ervaring bij dit soort films moet nog wat rijpen. Vond het nu nog wat lang, maar mijn interesse is heel erg gewekt. Wordt vervolgd.