Heder 514 (2012)

Alternatieve titel: Room 514

Israël

geregisseerd door Sharon Bar-Ziv
met Asia Neifeld, Guy Kapul en Ohad Hall

Een vrouwelijke, Israëlische militair krijgt opdracht een Israëlische officier te verhoren die een Arabische familie zou hebben mishandeld. Als lager geplaatste - en vrouw - wordt ze door de hautaine man amper serieus genomen; schampere antwoorden zijn haar deel. Haar collega’s, onder wie haar minnaar, adviseren haar de zaak te stoppen - want te politiek, te complex en te geruchtmakend. In plaats daarvan bijt ze zich vast, in de hoop op gerechtigheid voor de slachtoffers. Zelf wordt ze ondertussen op de emotionele pijnbank gelegd door haar minnaar en diens aanstaande.