Gentleman Joe Palooka (1946)

Actie / Avontuur

geregisseerd door Cy Endfield
met Leon Errol, Joe Kirkwood Jr. en Guy Kibbee

De zwaargewichtbokser Joe Palooka wordt 'gebruikt' in een publiciteitscampagne van twee corrupte senatoren, die op slinkse wijze olierijk grondgebied willen verkrijgen. Beiden willen dit grondgebied vervolgens overdragen aan de staat, zogenaamd voor de aanleg van een park. Wanneer Joe er achter komt, dat hij gebruikt is, raakt hij gedesillusioneerd en stopt met prijsvechten. Maar zijn manager Knobby Walsh, zijn sparringpartner Louie en zijn verloofde Anne Howe proberen de activiteiten van beide corrupte senatoren bloot te leggen om op die manier Joe's naam te zuiveren.