Blue Desert (1991)

Thriller

geregisseerd door Bradley Battersby
met D.B. Sweeney, Courteney Cox en Craig Sheffer

Striptekenaar Lisa Roberts wordt slachtoffer van verkrachting, en besluit vanuit New York te vluchten naar een klein woestijnstadje in het zuidoosten van Amerika. Maar als de vrouw ook hier lastiggevallen wordt door mannen lijkt vluchten zinloos. Lisa besluit de koe bij de hoorns te vatten en gaat de confrontatie aan.

ARD (Blue Desert, zondag 29 januari, 1:50 uur)

Voorspelbare Amerikaanse thriller die hier weinig waardering krijgt. Van mij ook niet. Geen enkele invulling van de personages, gaten in het plot en weinig gedaan om de locaties te laten zien. Een en al gemakzucht. Verhaal: meisje wordt op de huid gezeten door twee mannen. Maar wie is de good guy en wie de bad guy? Degene die als betrouwbaarst wordt voorgesteld is natuurlijk de bad guy, want we kennen het recept. Courteney Cox is leuk om naar te kijken, maar we krijgen nog geen blote borst van haar te zien en een shot van haar achterkantje is van een body double. Brrrr.