Sora ga Konna ni Aoi Wake ga Nai (1993)

Alternatieve titel: Sky Cannot Be This Blue

Japan
Drama / Komedie

geregisseerd door Akira Emoto
met Tomokazu Miura, Yui Natsukawa en Ittoku Kishibe

Kentaro Kobayashi (Tomokazu Miura) is een doodgewone zakenman met meerdere problemen aan zijn hoofd. Eén daarvan is een affaire die hij heeft met een nogal excentrieke vrouw die op hetzelfde kantoor werkt. Zijn vrouw heeft alleen maar oog voor haar plan om een nieuw appartement te bouwen op de plek waar hun huis nu staat, zijn zoon heeft een ernstige huidaandoening en dan wordt bij zijn moeder ook nog eens dementie geconstateerd.

avatar van kinjutsu
Akira Emoto, beter bekend als 1 van de grootste bijrol-acteurs uit de Japanse filmindustrie, heeft blijkbaar ook zelf een keer een film geregisseerd.