Spanish Affair (1957)

Verenigde Staten / Spanje

geregisseerd door Luis Marquina en Don Siegel
met Carmen Sevilla, Richard Kiley en José Guardiola

De Amerikaanse architect Merritt Blake is uitgenodigd om te werken aan een project in Spanje. Omdat hij de Spaanse taal niet machtig is, heeft Blake behoefte aan een tolk. Blake huurt de mooie Spaanse vrouw Mari Zarubia als zijn vertaalster. Zarubia's vriend Antonio vertrouwt Blake niet en hij volgt hem wanneer hij met Zarubia naar het platteland reist. Antonio is ervan overtuigd dat Blake van plan is om Zarubia te veroveren. Antonio's paranoia komt uit wanneer Blake en Zarubia inderdaad verliefd worden, wat alleen nog zijn gewelddadige jaloezie voedt.