Mi Faccia Causa (1984)

Italië
Komedie / Drama

geregisseerd door Steno
met Gigi Proietti, Christian De Sica en Enrico Montesano

Het is voor Pennisi een werkdag zoals alle anderen. De sympathieke jonge rechter ziet iedere dag een serie wetsovertreders aan zich voorbij ziet trekken, van werklozen tot kruimeldieven van kleine criminelen tot betaalde getuigen. Soms sympathiek, soms excentriek, maar allemaal zeer menselijk in hun smoezen en uitvluchten. Onder deze wetsovertreders zijn de ambtenaar Rosanna Bianchini, die afwezig is tijdens normale kantooruren voor haar werk als masseuse en Annibale Saraceni, een werkloze bokser die een hond ontvoerd om losgeld te eisen.