Saluda al Diablo de Mi Parte (2011)

Alternatieve titel: Greetings to the Devil

Colombia / Mexico / Verenigde Staten
Misdaad / Drama

geregisseerd door Juan Felipe Orozco
met Édgar Ramírez, Ricardo Vélez en Carolina Gómez

De voormalige guerrillastrijder Angel heeft voor zichzelf een burgerlijk bestaan opgebouwd. Maar hij wordt ingehaald door zijn duistere verleden. Angels dochter valt in de klauwen van zijn vroegere tegenstander Leder, die ooit door Angels guerrillatroepen werd ontvoerd en sindsdien in een rolstoel zit. Leder heeft een uitgebreid plan uitgewerkt om wraak te nemen voor de gebeurtenissen die zijn leven verwoest hebben. Angel heeft 72 uur tijd om het leven van zijn dochter te redden. Daarom moet hij Leders plan uitvoeren en alle voormalige leden van de voormalige guerrillakrachten elimineren.

avatar van david bohm
Niet bepaald een sterke film die zich afspeelt in Colombia en die als thema kidnapping heeft. De personages zijn vrij saai en de twists zijn aardig maar niet bepaald opwindend. Wel veel actie met name veel gericht schietwerk.

avatar van Decec
Een goede misdaad/thriller film...
Prima verhaal...
Prima acteerwerk...
Geen bekende acteur Édgar Ramírez, toch speelt redelijk goed...
Redelijk achtergrond geluid (geen Dolby Digital aanwezig)...
Redelijk breedbeeld (geen HD kwaliteit aanwezig)...
Niet slecht en komt uit "Sudance"...

avatar van Decec
Jaartal klopt niet, moet echter 2011

avatar van boozebelly
Bij vlagen best een spannende film waarin een ex-guerrilla drie dagen de tijd krijgt om een aantal van zijn ex-collega's te vermoorden, om zodoende zijn ontvoerde dochter terug te kunnen winnen uit de handen van één van zijn voormalige slachtoffers.
De verhaallijn kent een paar aardige verrassingen, het acteerwerk is in orde en de actie is goed gemaakt. Ook visueel en qua sfeervolle soundtrack steekt het goed in elkaar.

Echte pieken heb ik helaas niet beleefd en het einde stelde mij enigszins teleur, maar over de gehele linie genomen is dit zeker wel een degelijke film. Beter dan ik vooraf had verwacht.

3,0 - 3,5*

Wraakfilm met politieke achtergrond. Wreed en bloederig met een intrige, overstelpt met geweldscènes, dat op een bepaald ogenblik, wanneer teveel partijen zich gaan moeien, onontwarbaar lijkt te worden. Gelukkig herpakt de film zich en komt er toch nog een duidelijke en spannende afloop met even, uitzonderlijk, een emotioneel moment. Sterke dialogen en goede acts in een middenmoot actiefilm.