ad

Met onder meer: Fernando Alves Pinto, Caco Ciocler en Marat Descartes

Oorspronkelijke taal: Portugees

Releasedatum: 20 januari 2012

Over 2 Coelhos

Edgar is een dertigjarige doorsnee Braziliaan. Zijn leven bevindt zich in een crisis, net als de overgrote meerderheid in zijn land. Aan de ene kant is er de macht, vertegenwoordigd door een corrupte staat. Aan de andere kant is daar de georganiseerd misdaad, die zich kenmerkt door het geweld dat in ieders leven aanwezig lijkt te zijn. Edgar reageert als een moderne burgerwacht. Met de hulp van ingrediënten als technologie, valse informatie en manipulatie verzint hij een briljant plan. Hij besluit de hebzucht van al zijn tegenstanders te gebruiken als het perfecte wapen voor hun zelfvernietiging.

avatar van borasi

borasi

Wat een VETTE trailer!

2Coelhos

avatar van Dieeneja

Dieeneja

Ik reageer bijna nooit op films die ik heb gezien, ik geef meestal alleen mijn stem.

Maar na het zien van 2 coelhos heb ik eerst een kwartier na zitten denken over het plot, gestemd en mijn stem een half uurtje later verhoogd naar 4,5 *

2coelhos is een film met veel actie, veel twists en flashbacks. Dit zorgde ervoor dat ik eerst de film op me moest laten inzenken en ook voor de verhoging.

Eigenlijk moet ik de film nu nog een keer kijken om te kijken of mijn verhaal klopt met wat de film aan hints laat zien.

2 coelhos doet me denken aan een guy richie film waarbij niks is wat het lijkt en flashbacks ervoor zorgen dat het verhalen na mate de film vorderd duidelijker word.

De rare manier van filmen, de mooie beelden en het verhaal hebben mij doen besluiten de film 4,5* te geven/

Aanrader(kijk de trailer niet, ga van het verhaal hierboven uit)

avatar van Movie-Addicted

Movie-Addicted

In het begin wat rommelig, daarna best redelijk en grappig en elkaar gezet.

gauke

Een bij regelmaat intrigerende actiefilm, met de nodige plotwendingen en onduidelijke flashbacks, die laat zien hoe schaamteloos corruptie werkt. Vooral de special effects zijn om door een ringetje te halen, echter het script is (te) rommelig. Een complete misser is het gebruik van cartoons (special effects): ze leidden onnodig af, deden afbreuk aan het verhaal en irriteerden mij uiteindelijk mateloos.

avatar van chrischras20

chrischras20

Mooie actie

avatar van james_cameron

james_cameron

Ultrakinetisch in beeld gebrachte braziliaanse misdaadfilm, compleet met animatiefragmenten, flashbacks en slowmotion aktiescenes. De combinatie van complexe verhaalstructuur en cool in beeld gebrachte aktiescenes doet sterk denken aan Guy Ritchie's Snatch, alleen maakt regisseur Alfonso Poyart het hier nog bonter. Het resulteert in een chaos van jewelste, overweldigend maar helaas lang niet altijd boeiend. Tegen het einde wint de film gelukkig wel aan kracht, vooral wanneer één en ander wat serieuzer wordt.