Karei Naru Erogami-ke no Ichizoku: Shinsô Reijô wa Denki Shitsuji no Yume o Miru Ka (2011)

Alternatieve titel: Erotibot

Japan
Sciencefiction / Erotiek

geregisseerd door Naoyuki Tomomatsu
met Yûya Tokumoto, Maria Ozawa en Asami

Sukekiyo is een nogal wat achtergestelde android. Als derde huishoudrobot is hij niet zo charmant als robot 1 en niet zo sterk als robot 2, maar hij heeft wel een eigenschap die de anderen niet hebben: gevoel. In het bijzonder voor zijn steenrijke eigenaresse Tamayo, die in haar eentje (met de 3 robots) als kluizenares leeft en nooit het statige huis verlaat. Aangezien Tamayo ook zo haar behoeftes heeft komt Sukekiyo toch nog goed van pas... en er ontstaat zelfs een romance. Maar een andere wrede erfgename van de familie: zwaardvechtende Tsukiyo, wil al het geld voor haarzelf.

avatar van dutchtuga
Ik had hier helemaal niets van verwacht, dus ik was nog blij verrast dat dit mijn aandacht de 72 minuten heeft weten vast te houden. De film is lekker vlot, zoals het hoort bij dergelijke films, en de humor best aandoenlijk. Echt heftig wordt Erotibot nergens, maar vermakelijk is het alleszins, vooral die evil tante .

Langere recensie:

Cult Movies Reviewed: Erotibot (2011, Naoyuki Tomomatsu) - dvd recensie - cultmoviesreviewed.com

Maria Ozawa is sowieso .

Wat een pulp het slechtste wat ik de laatste jaren heb gezien....

avatar van belchinees
Best wel te pruimen; verwacht alleen geen niveau à la Vampire Girl. Qua sensatie toch een stuk minder te beleven.

De special effects zijn duidelijk low budget, maar was toch creatief aangepakt. Kon ik wel appreciëren. Om één of andere gekke reden vond ik de derde robot met zijn rubberen maskertje en een kapotte hoofdtelefoon op een fascinerend type'tje.

Oh ja, en Maria Ozawa !

avatar van FillumGek
Afgrijselijk wanproduct. Iemand wel eens een pornofilm af proberen te kijken vanwege het verhaal? Erotibot voelt en oogt als een no budget amateuristisch pornofilmpje, en dan eentje zonder opwindende seks.

Een wereld van verschil, deze film en Vampire Girl vs. Frankenstein Girl. Dezelfde regisseur, maar met een duidelijk minder budget, een minder script en een minder bekwame cast. Het is mij niet duidelijk wat er nou opzettelijk grappig bedoeld was en wat niet. Dat de butleroids mannen in pakken zijn is jammer, maar dat ze zich extreem dom gedragen inclusief flauwe geluidjes is gewoon ergerlijk.

Een verwend en wereldvreemd meisje dat seksles krijgt van een butleroid klinkt interessant, maar in werkelijkheid is het nogal melig. De erfgenames Asami en Ozawa maken het helaas niet beter. Het is niet erg dat Asami hier weer hetzelfde typetje als altijd speelt, maar Ozawa bakt er werkelijk niks van. De threesome beloofde spannend te worden, totdat de meiden zich begonnen te dragen als kleine kinderen. Weer wat hoop verdwenen.

Maar wat me ook tegenviel was het gebrek aan actie. Vampire Girl zit bomvol gestoorde scenes en creaties, maar in Erotibot wordt geen enkele actie in beeld gebracht. Zelfs als iemand in het water valt gebeurd het off-camera. En dan toch in die laatste tien minuten kan het blijkbaar wel waarin het heel even extreem bloederig wordt en het eindelijk een beetje genieten is. Maar waarom niet wat meer van dit geweldigs in de film gebruikt?

Dan waren de twee interviews met Asami en Ozawa op de dvd echt tien keer zo interessant. Maar beter nog kun je gewoon een internetfilmpje bekijken waarin Ozawa verwend wordt door 3x13inch dan je tijd te verdoen aan deze rommel.