Ace of the Saddle (1919)

Western

geregisseerd door John Ford
met Harry Carey, Joe Harris en Duke R. Lee

Rancher Cheyenne Harry Henderson ontdekt dat veedieven van zijn kudde stelen. Hij informeert de sheriff, maar merkt dat deze onder een hoedje met de bandieten speelt. Faulkner, de sheriff in in het naburige Pinkerton County, heeft geen bevoegdheid om op te treden. Henderson wordt daarentegen wel verliefd op de dochter van Faulkner en zij vraagt hem de wapens af te zweren. Alleen omdat de veedieven zich aan de erecode houden geen ongewapende mannen neer te schieten, blijft Henderson in leven. De bandieten vergiftigen wel het water dat de ranch nodig heeft.